Nieuwsbrief Bekijk de webversie
Professor Carnaval

William Feijen is al 32 jaar betrokken bij het Helmondse carnaval.  Het begon in  1992 toen hij als slagwerker van hofkapel ‘de Durbloazers’ van carnavals vereniging ‘ de Durdawwers’ in de Kamenij terecht kwam.
Als carnavalshistoricus  maakt hij  o.a. kinderen van groep 7/8 en andere groepen enthousiast over de geschiedenis, achtergronden en tradities van carnaval.  Hij heeft ook al 22 jaar diverse tonpraat-evenementen georganiseerd en is voorzitter evenementen in het bestuur van de Federatie Europese Narren Nederland en is ambassadeur van carnavalsstad Helmond.
Professor Carnaval is op dinsdag 23 januari door heemkundekring Helmont uitgenodigd een lezing te verzorgen over de geschiedenis, achtergronden en gebruiken van carnaval.
De lezing zal plaatsvinden in het Jan Visser Museum aan de Keizerin Marialaan 4 en begint om 20.00 uur. Voor leden van heemkundekring Helmont is de entree gratis, niet leden betalen €5,00.  Voor het bijwonen van deze lezing dient u zich voor 19 januari aan te  via info@heemkundekringhelmont.nl

Noteer ook de datum van de volgende activiteiten alvast in uw agenda :
Dinsdag 20 februari lezing 60 jaar Molukkers in Helmond
Dinsdag  5 maart lezing de Aa